pARcelări 3.0
Echipă
- Cercetător Andrei Răzvan Voinea
- Cercetător Irina Calotă (Popescu)
- Coordonator Radu Dan Mihai (Dash Film)
Parteneri

Proiectul pARcelări 3.0 a fost implementat împreună cu DASH FILMS și Augmented Space Agency.
Versiunea 2.0 poate fi accesată aici
Dan Radu Mihai, coordonatorul proiectului:
„am intenționat să găsim o cale prin care să ajungem la publicul tânăr și foarte tânăr, iar aplicațiile de mobil ni s-au părut cele mai potrivite pentru atingerea acestui obiectiv. Aplicația nu este mai utilă decât o carte sau un tur ghidat, este doar o altă cale pentru a face accesibile rezultatele cercetării academice către un public mai numeros. Am ales realitatea augmentată pentru că oferă suportul necesar pentru a îmbina elemente care țin de jocurile pe mobil cu genul de informație pe care vrem să o comunicăm. La baza construirii aplicației stă un principiu care în engleză este numit gamification, ceea ce s-ar traduce prin adăugare unor experiențe specifice jocurilor unui context diferit. Mecanismul ales este destul de simplu: spunem povestea parcelării prin intermediul a 7 obiecte care pot fi descoperite în timpul plimbării pe străzile din parcelare Este o experiență interactivă, care pune utilizatorul în fața unor alegeri. De exemplu, unul din obiecte este placa memorială instalată în 1953 în memoria victimelor grevelor din 1933 de la Grivița Roșie. Istoria acestei plăci a fost una destul de zbuciumată în ultimii ani: a fost zidită după 90, apoi descoperită, apoi vandalizată, apoi restaurată într-o formă care mesajul poate fi descifrat. În aplicație utilizatorul experimentează aceste etape și chiar este pus în fața alegerii, dacă vrea să acopere cu grafitti mesajul plăcii sau să îl facă vizibil, iar obiectul colecționat va purta urma alegerii sale.”